Uusi Renault MEGANE nyt ennakkomyynnissä, myös Plug-in Hybridinä!

Uusi Renault Megane – nyt myös lataushybrininä

Renaultin suosittu malli saa uuden käyttövoiman. Meganen neljää sukupolvea on myyty kaikkiaan Euroopassa jo yli  seitsemän miljoonaa kappaletta. Nyt uudella Renault Megane E-TECH Plug-in Hybridillä voit nauttia joustavasta ja tarpeesi täyttävästä sähköistetystä ajosta, rajoittamatta toimintamatkaa. Ajat Megane E-TECH Plug-in Hybridillä niin kaupungissa kuin maantielläkin nauttien sekä polttomoottorin, että sähkön parhaista ominaisuuksista, kun auto ottaa kummastakin voimalinjasta parhaan hyödyn irti. Uusi Renault Megane E-ETCH Plug-in on vastuullisempi valinta sinulle, joka haluat saada hyödynnettyä sähköä, pienennettyä päästöjä, mutta hyödyntää samalla myös polttomoottorin tehoja. Sähköautojen asiantuntijana Renault on käyttänyt kaiken tietotaitonsa uuden lataushybridin suunnitteluun ja kehitystyöhön. Tuloksena on miellyttävä uutuus, joka on hyvin säästeliäs myös akun tyhjennettyä, kun sillä ajetaan tavallisena hybridinä. Niinpä Mégane E-TECH Plug-in hybrid asettaa omassa luokassaan uudet standardit taloudellisuudelle ja mukavuudelle.

Uuden Renault Megane E-TECH Plug-in Hybridin ulkoasu on veistoksellinen ja sulavalinjainen. Sporttisen ulkoasun ilmettä korostavat E-TECH tunnukset ja sisällä jopa 10,2 tuuman muokattava digimittaristo. Ennakkomyyntihinnat on julkaistu 16.11.2020 ja nyt tilattavissa Zen, Intens ja R.S. Line -varustelutasot.

MEGANE POLTTOMOOTTORI -MALLISTO

AJANKOHTAISET KAMPANJAT

PYYDÄ TARJOUS

 

ULKOASU


Ulkonäöltään ja sisustukseltaan Mégane E-TECH Plug-in Hybrid on lähes samanlainen kuin muut uudistuneet Méganet.  Renault Megane Sport Tourerin linjakkuus löytyy niin polttomoottoriversiosta, kuin hybridistäkin. Edustava ja sporttinen linjakkuus, huipputekninen kojelauta ja yksinkertaisesti elegantti hienostuneisuus ovat uuden Renault Megane Sport Tourerin identiteetti – myös hybridissä. Veistoksellisen patsaan lailla autossa korostuvat harmoniset muodot, kromikoristeltu etusäleikkö, tyylikkäät vanteet ja C:n muotoisten ajovalojen linja keulassa. Arvokas ulkonäkö täydentyy LED-teknologialla ajovaloissa ja toiminnallisuus muuntautumiskykynsä, monipuolisuutensa ja erinomaisen käsiteltävyytensä ansiosta. Ulkoasun ilmettä korostavat E-TECH tunnukset. Huomattavin ero on latauspistokkeen luukku auton oikealla puolella samassa paikassa, missä vasemmalla puolella on polttoainetankin luukku.

SISÄTILAT


Sopeutumiskykyä ja mukavuutta

Uusi Mégane E-TECH Plug-in Hybrid tekee matkasi aina yhtä mukavaksi, matkustat sitten yksin tai muiden kanssa. Matkustamo on erittäin miellyttävä ja sen viimeistelyyn on kiinnitetty erityistä huomiota. Ajokokemus on laadukas. Uuden Renault Megane E-TECH Plug-in Hybridin sisätilat on suunniteltu erityisesti myös takamatkustajien mukavuutta silmällä pitäen.

Ohjaamoon on tehty paljon parannuksia, jotka tekevät siitä erittäin modernin ja nostavat samalla Méganen laatuvaikutelmaa. Kaikissa E-TECH Plug-in Hybrideissä 10-tuumainen digitaalinen mittaristo ja 7- tai 9,3-tuumainen Easy Link -multimediajärjestelmän kosketusnäyttö. Verhoilumateriaalit ovat aiempaa korkeatasoisempia ja kuljettajaa avustavia edelleen kehitettyjä järjestelmiä on saatavana enemmän kuin ennen.

Voit myös hyödyntää hybridissä 447 litran kokoista tavaratilaa niin matkoilla, kuin arkenakin. Easy Fold -järjestelmän ansiosta voit taittaa takaistuimet kasaan yhdellä liikkeellä. Lisäksi etumatkustajan selkänojan voi taittaa eteen Intens-varustelutasosta lähtien. Tämä muunneltavuus mahdollistaa jopa 2,7 metriä pitkien esineiden kuljettamisen autossa!

Aja oman makusi mukaisesti ja räätälöi ajokokemuksesti

Renault Megane E-TECH Plug-in Hybridin EASY LINK- multimediajärjestelmästä löytyvä MULTI SENSE -järjestelmä antaa sinulle mahdollisuuden muokata autostasi juuri sellaisen, kun haluat. MULTI SENSE -järjestelmän avulla voit muokata tunnelmavalaistuksen väriä ja auton ominaisuuksia sopimaan mielialaasi. Voit valita kolmesta ajotilasta: Pure, My Sense ja Sport.

Pure-ajotilan saa päälle joko kosketusnäytöltä tai sen alla olevaa EV-nappia painamalla. Tässä ajotilassa liikutaan pelkästään sähköllä, joten ajotilan valinta vaatii ajoakun riittävän lataustilan. Paikallisesti päästötön liikkuminen sallii Mégane E-TECH Plug-in hybridillä ajon paikoissa, missä polttomoottoristen autojen käyttö on kielletty. My Sense -ajotila optimoi hybridin käyttöä niin, että auton käyttökustannukset pidetään mahdollisimman alhaisina. Tähän ajotilaan kuuluu E-Save -toiminto, joka varmistaa että ajoakussa on vähintään 40 prosentin lataus. Näin auto on valmiina käyttöön sellaisilla Euroopassa yleistyvillä alueilla, joille ei saa ajaa polttomoottorisilla autoilla lainkaan. Sport-ajotilassa ajaja saa käyttää hyödykseen auton koko suorituskyvyn, kun kaikki kolme moottoria yhdistävät voimansa. Äänetön lisävoima polttomoottorin rinnalla tekee nopeasta ajosta vaivatonta ja nautittavaa.

My Sense  ja Sport -ajotiloista löytyy E-Save valinta, jonka avulla käyttäjä voi valmistautua tulevaan sähköajotarpeeseen. Tässä tilassa auto pitää akun varaustason vähintään 40% tasolla, jotta perille päästessä on mahdollista siirtyä sähköajotilaan. E-Save on tarpeellinen esimerkiksi silloin, kun ollaan menossa kaupunkiin tai alueelle, jossa on ajorajoituksia polttomoottorisille autoille.

EASY LINK -multimediajärjestelmällä voit hallinnoida isompaa kokonaisuutta autosi näytöltä käsin. Auton jopa 9,3-tuumainen kosketusnäyttö tukee sekä Android Auto™*- että Apple CarPlay™ -älylaitteiden sisällön peilaamista. 4G-yhteys antaa sinulle pääsyn moniin palveluihin, kuten automaattiseen hätäpuheluun onnettomuuden sattuessa, automaattisiin navigaatio- ja järjestelmäpäivityksiin sekä liikennetiedotteisiin, polttoaineen hintoihin lähialueilla ja Google-osoitehakuun. Voit muokata näyttöä omien mieltymystesi mukaan valitsemalla pienoissovelluksia – aivan kuten älypuhelimessasi. Maailma aukeaa eteesi suurella ja helppokäyttöisellä näytöllä. *

*Internetyhteyden vaatimat toiminnot tarvitsevat maksullisen palvelun tilaamisen koeajan päätyttyä. Sovelluksien ja palveluiden valikoima, niiden kieli ja alueellinen tuki vaihtelevat maakohtaisesti. Automaattisen päivitystoiminnon lisäksi muut päivityskeinot voivat olla tarpeellisia. Älypuhelimen peilaukseen Apple CarPlay™ ja Android Auto™ -tuki: Toiminnot vaativat yhteensopivan puhelinmallin ja niissä on maa-, kieli- ja puhelinkohtaisia rajoituksia.  Apple CarPlay™ ja Android Auto™ käyttävät matkapuhelimeen datansiirtoa.

Android Auto™ on Google Inc.:n tavaramerkki. Apple CarPlay™ on Apple Inc.:n tavaramerkki.

 

MOOTTORIT JA VAIHTEISTO


Täysin uudella Mégane E-TECH Plug-in Hybridin ratissa pääset molempien maailmojen – polttomoottorin ja sähkön –  parhaisiin puoliin. Polttomoottori takaa reilun toimintamatkan, sähkömoottori varmistaa polttoaineen säästön sekä sähköauton ajokokemuksen. Täysin uuden Mégane E-TECH Plug-in Hybridin käyttämä teknologia tulee F1-maailmasta. Tämä konsepti nivoo yhteen hybridin mukautumiskyvyn ja sähköauton suorituskyvyn, kiitos uuden älykkään automaattisen älykkään monitilavaihteiston.

Mégane E-TECH Plug-in Hybrid asettaa omassa luokassaan uudet standardit taloudellisuudelle ja mukavuudelle. Sähköisen liikkumisen edelläkävijänä Renault on asentanut täysin uuteen Méganeen 160-hevosvoimaisen E-TECH Plug-in -hybridivoimanlähteen, jonka teknologia periytyy suoraan Renault DP World F1® -tiimiltä. Renaultin tekniikkaryhmän kehittämä voimalinja koostuu uuden sukupolven 1,6-litraisesta nelisylinterisestä bensiinimoottorista, joka on liitetty kahteen sähkömoottoriin sekä vaihdot optimoivaan portaattomaan älykkääseen monitilavaihteistoon. Kokonaisuus on suojattu yli 150 patentilla.

Moottorien yhteisteho on 116 kilowattia (160 hv), millä auto kiihtyy paikaltaan 100 km/h nopeuteen 9,8 sekunnissa ja huippunopeus on 183 km/h. Parhaat numerot ovat taloudellisuudessa, sillä WLTP-testin mukainen painotettu kulutuslukema on 1,3 litraa sadalla ja hiilidioksidipäästö 29 g/km.

Renault DP World F1® -tiimin kokemuksen ja osaamisen myötä E-TECH Plug-in Hybrid -versio on saanut kekseliäitä ratkaisuja, jotka takaavat erinomaisen energian talteenottokyvyn ja huipputehokkuuden sähköllä ajettaessa – puhumattakaan ylivertaisesta ajomukavuudesta.

Megane E-TECH Plug-in Hybridissä on litiumioniajoakku, jonka energiasisältö on 9,8 kWh (400 V). Sen virta riittää WLTP-normin mukaan 50 kilometrin ajoon ja kaupungissa 63 kilometriin. Akun saa ladattua sähköauton latauslaitteella täyteen kolmessa tai kotipistorasiasta kuudessa tunnissa. Virran loputtua Megane E-TECH Plug-in Hybrid on edelleen hyvin taloudellinen, sillä se toimii aina hybridinä. Auton mukana tulee 8 ampeerin latausjohto kotipistorasiaan.

AJOAVUSTIMET


Turvallisuutta ja mielenrauhaa

Uusi Renault Megane E-TECH Plug-in Hybrid Sport Tourer helpottaa ajamista sekä tuo ajoon tyyneyttä, varmuutta ja tasaisuutta. Varustelutasosta riippuen vakio- tai lisävarusteena olevien ajoavustimien ansiosta nopeuden sääteleminen, kaistalla pysyminen, katvealueiden tarkkaileminen, pysäköiminen sekä lähi- ja kaukovalojen automaattinen vaihto muun liikenteen mukaisesti ei ole koskaan ollut helpompaa. Tutustu ajoavustimiin ja aja turvallisesti. Kojelaudan digitaalimittaristo tai saatavilla oleva tuulilasin HUD-heijastusnäyttö tuovat kaiken tarvittavan tiedon ulottuvillesi.

Mukautuva Stop & Go -vakionopeudensäädin (ACC).
Uusi MEGANE säilyttää turvallisen välimatkan edellä kulkevaan ajoneuvoon. Liikenneruuhkassa auto pysähtyy tarvittaessa ja lähtee liikkeelle jälleen, kun liikenne edessä alkaa edetä. Mukautuva vakionopeudensäädin kuuluu Moottoritie- ja ruuhka-avustinpakettiin. 
Vireystilan valvonta
Tämä ominaisuus analysoi ajotyyliäsi ratin liikkeitä seuraamalla ja varoittaa, jos havaitsee merkkejä väsymisestä. Ilmoitus näytössä ehdottaa sinua pitämään taukoa ajamisesta.
Kaistavaroitin ja kaista-avustin.
Uusi MEGANE varoittaa sinua ja korjaa ajolinjaa, jos auto suuntaa pois ajokaistaltaan ilman, että vilkkua käytetään.*
Maantie- ja liikenneruuhka-avustin.
Tämä älykäs varuste säätelee auton nopeutta ja säilyttää turvallisen välimatkan edellä ajaviin ajoneuvoihin. Nopeusalueella 0-160 km/h toimiva järjestelmä pyrkii pitämään lisäksi auton oman ajokaistansa keskellä. Avustimen ansiosta auto voi liikennetilanteen vaatiessa pysähtyä kokonaan ja jatkaa kolmen sekunnin kuluessa matkaa ilman, että kuljettajan täytyy lainkaan puuttua asiaan.*
Etu- ja takaosan pysäköintitutkat, peruutuskamera ja Easy Park Assist -pysäköintiavustin.
Järjestelmä informoi kuljettajaa ajoneuvon ja muun esineen/kohteen välisestä etäisyydestä.
Easy Park Assist -toiminon avulla pysäköit helpommin tiukkoihinkin paikkoihin ja halutessasi pysäköintiavustin hoitaa ohjausliikkeet puolestasi.*
Risteävän liikenteen varoitin peruutettaessa
Varoitin tarkkailee takanasi ohi kulkevaa liikennettä ja varottaa, mikä olet parkkiruudusta peruuttaessa menossa suoraan toisen auton eteen. 
*Auton varusteet ovat ajamisen apujärjestelmiä. Kuljettaja on aina täysin vastuussa ajoneuvon ajamisesta. Varusteet ja ominaisuudet varustelutasosta riippuen joko vakio- tai lisävarusteita.

Täysipainoista turvallisuutta

Uusi Renault Megane E-TECH Plug-in Hybrid Sport Tourer käyttää huippumodernia tekniikkaa varmistaakseen kaikkien autossa  matkustavien  turvallisuuden.

Aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä jalankulkijatunnistimella.
Uusi MEGANE suojelee sinua ja muita tiellä liikkujia. Auto varoittaa, jos edellä oleva ajoneuvo jarruttaa äkillisesti tai jalankulkija lähtee ylittämään tietä. Järjestelmä pystyy myös tekemään automaattisen hätäjarrutuksen.*
Nopeusvaroitin liikennemerkkien tunnistuksella.
Autoon sijoitetun kameran avulla täysin uusi MEGANE välittää sinulle tiedon nopeusrajoituksesta ja auttaa sinua ajamaan rajoitusten mukaan.*
Katvealuevaroitin.
Järjestelmä varoittaa kuljettajaa sivupeileihin sijoitetuilla merkkivaloilla, kun toinen ajoneuvo on takaviistossa vaikeasti havaittavissa.*
Kaikki turvajärjestelmät ovat avustavia järjestelmiä ja vastuu ajamisesta on aina kuljettajalla. Järjestelmät ovat vakio- tai lisävarusteita varustelutasosta riippuen.

Autotalo Pelttari, Pori

Autotalo Pelttari, Raisio

Jä­tä yh­tey­den­ot­to­pyyn­tö, niin o­tam­me si­nuun yh­teyt­tä mah­dol­li­sim­man pi­an.